Egebilgi Blog

Kategori: Workshop | Yayın Tarihi: 27 Ağustos 2010

Google Analytics kullanırken anahtar kelimeleri filtrelemek ve sadece kümülatifleştirdiğiniz kelimeleri incelemek isteyebilirsiniz. Bu gibi durumlar için devreye Google Analytics kelime filtreleme özelliği giriyor. Anahtar kelime filtreleme işi sadece 2 dakikanızı alıcak kısalıkta olup, kullanımı son derece basittir.

Öncelikle Google Analytics hesabımıza giriş yapıyoruz. Ardından sol menüdeki “Traffic Source” menüsü altındaki “Keywords” linkini tıklıyoruz. Sayfa başı listelenen anahtar kelime raporumuzun en altına indiğimizde, aşağıdaki satırı görüyoruz.

Buradan filtreleme metodu seçiyoruz. Textbox’ın içerisine yazacağımız kelimeye 2 şekilde filtre uygulayabiliriz. Birincisi “containing” seçeği ile bu kelimeyi içeren sonuçları görüntüleme, ikincisi “excluding” seçeneği ile bu kelimeyi hariç bırakarak gerçekleştirilen filtreleme. Bu filtreleme işlemini aynı zamanda Site Kullanımı (Site Usage) ve Hedef Kullanımı (Goal Set) için de kullanabilir.

Örneğimizde, sitemizde 2 dakika üzerinde kalmış ziyaretçileri nasıl göreceğimizi anlatıcaz. Bu filtreleme için süremizi saniye cinsinden yazmamız gerekiyor. Yani 2 dakika için 120 değerini girmeliyiz. Öncelikle “Advanced Filter” seçeneğini seçiyoruz. Ardından “Site Usage” kısmından “Avg. Time on Site” seçimini yapıp, filtre şartı kuralını belirtiyoruz.

Biz burada “Greater than or equal to” seçimini yapıyoruz. Şartların türkçesi şu şekildedir:

  • Less than = Daha az
  • Less than or equal to = Eşit veya daha az
  • Equal to = Eşit
  • Not equal to = Eşit değil
  • Greater than or equal to = Eşit veya daha büyük
  • Greater than = Daha büyük

“Greater than or equal to” şartını da belirttikten sonra saniye cinsinden değerimizi giriyoruz, 120.  Filtreyi çalıştırmak için “Apply Filter” düğmesini tıklıyoruz ve belirlediğimiz kurallar çerçevesinde filtreleme sonucu ekranımıza geliyor.

 

Kategori: SEO Uygulamaları | Yayın Tarihi: 27 Ağustos 2010

Google Önbellek Nedir?

Google’ın bir web sitesi üzerinde gördüğü herşeydir. SEO terminolojisinde Snapshot olarak adlandırılan birnevi siteye ait bir kesittir. Google bir sayfayı taradığında, önbellek görüntüsünü günceller. Fakat google caffeine update’i ile birlikte, “önbellek” linkine tıkladığımızda zaman zaman hatalar görüntülemeye başladık. Bu yazımız bu hataların oluşma nedeni ve yapılabilecekler konusunda bilgi vermektedir.

Google Önbellek Linki

Neden Böyle Bir Hata Oluşur?

Bu durumun oluşmasının nedenleri; Google önbellek görüntüsünü göstermek için çektiği referans kaynak dosya yer almıyor olabilir. Bu durum genelde, google önbelleği güncellerken gerçekleşebiliyor (O anda önbellek güncellemesi gerçekleşiyor veya işlem devam ediyor olabilir). Bunun yanında Google dataları birleştiriyor veya bir datacenter sorunu yaşanabiliyor olabilir.

Bu gibi durumlarda önbellek görüntüsünü silmek için, webmaster araçları panelinde “removal tool” aracını kullanabilirsiniz. Fakat cache görüntüsünü silme yerine, sorunun düzelmesi için bir süre beklemenizi önermekteyiz. Devamı »