Kategori: İnternet Reklamcılığı | Yayın Tarihi: 27 Ağustos 2010

Reklam ve pazarlama dünyası, internet kullanımının artması ile değişikliğe uğramıştır. Geleneksel reklam yayıncılık mecralarından el broşürü, gazete, dergi ve bildiriler gibi malzemeler yerlerini yavaş yavaş dijital ortama bırakmaya başladı. Özellikle Web 2.0 olgusunun yaygınlaşması ile beraber siteler interaktif yapıya bürünmüş ve ziyaretçilerini site içerisine dahil etmişlerdir. Bu anlamda gelişen forum kültürü yerini blog yayıncılığına, şuanda ise sosyal paylaşım sitelerine doğru bir kayma gerçekleşmektedir. İnsanların birbirleri ile internet üzerinden iletişimlerini artıran online dünya, reklam dünyası için yeni bir pazarlama platformu olmuştur.

Bugünkü yazımızda internet reklamcığı kapsamında Google AdWords google adwordsprogramını inceleyeceğiz. Google arama motoru üzerinde bir arama yaptığınızda, üst ve sağ spot içerisinde yer alan reklamlar muhakkak dikkatinizi çekmiştir. Google Adwords internet reklamları sayesinde, düşük yatırım giderleri karşısında yüksek müşteri potansiyeli ile geri dönüşü sağlayabiliyorsunuz. Reklamınızın aldığı ziyaretlere göre bütçenizi belirleyecek ve sadece reklamınıza tıklandığı zaman ödeme yapıyorsunuz. Google Adwords programı kapsamında reklamlarınızı arama sonuçlarında gösterebileceğiniz gibi içerik ağı yani google adsense yayıncı sitelerinde de gösterebiliyorsunuz. Böylelikle reklamlarınız çok daha büyük kitlelere ulaşıyor.

Google AdWords

Geleneksel reklam mecralarına göre daha küçük bütçeler ile daha büyük kitlelere ulaşmanıza imkan sağlıyan Google AdWords, gelişmiş raporlama, tahmini aylık aramalar, Google trends ve kelime öneri araçlar ile kolaylıkla reklam kampanyasını oluşturabiliyorsunuz.

Ödemeler için 2 alternatif yol mevcut. Bunlardan birincisi manuel ödeme olup, yatırdığınız ücret kadar reklamlarınız yayınlanır. Bakiyeniz bittiği zaman reklamlarınız yayından otomatik olarak kaldırılır. Diğer ödeme metodu ise otomotik ödeme olup, reklamlarınız daima yayında kalır ve ödemeler kredi kartınızdan otomatik olarak çekilir.

Ayrıca gelişmiş hile ve hatalı reklam tıklamalarına yönelik olarak, hile ile bakiyenizden düşen miktarlar, google tarafından hesabınıza otomatik olarak geri yüklenir.Böylelikle hileli tıklama ile bakiyeyi sıfırlama girişimleri ekarte edilmiş olunuyor.

Bir sonraki yazılarımızda Google AdWords ile reklam dünyasına kaldığımız yerden devam edeceğiz.

  • RSS
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Digg
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • Technorati
  • StumbleUpon

Etiketler:

Yazar: Egebilgi - Uğur Eskici






Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>