Kategori: Workshop | Yayın Tarihi: 7 Ocak 2011

Google Analytics, web sitesi yöneticilerine gelişmiş raporlama araçları ile detaylı analiz çalışmalarına olanak veriyor. Google’ın son 2 yıl içerisinde yaptığı geliştirme çalışmaları sonucu bugün, web site ziyaretçilerinize ait demografik harita oluşturma, günlük/haftalık/aylık veya dilediğiniz bir zaman aralığına ait tekil/çoğul ziyaretçi ve ziyaretçi profilinize ait detaylı analizler çıkartabiliyorsunuz.

Özellikle web tasarım firmaları müşteri portföylerinde bulunan web site profilleri için Google Analytics’i tercih etmektedir. Kullanıcı yetki atama özelliği ile hem müşteri detaylı raporlarını kendisi görebiliyor hem de gereken noktalar da web tasarımını gerçekleştiren firmadan destek alabilme şansına sahip oluyor.

Daha önceleri sizlere, “Google Analytics Anahtar Kelime Filtreleme” konusudan bahsetmiştik. Bugünkü yazımızda Google Analytics gelişmiş segmentasyon ile kelime bazlı ziyaretçi analinizi konusunda bilgi vereceğiz. Böylelikle web sitenizdeki seo çalışmalarında hedeflediğiniz bir anahtar kelime üzerinden kaç adet ziyaretçinizin olduğunu ve bu rakamlara ait diğer tüm detayları görüntüleyebileceksiniz.

Öncelikle Google Analytics hesabınıza giriş yapıp sol menüden “Gelişmiş Segmentler” bağlantısını tıklayın.

Gelişmiş Segmentler

Gelişmiş Segmentler menüsünde sağ tarafta yer alan “+ Yeni Segment Oluştur” bağlantısını tıklayın.

Yeni Segment Oluştur

Yeni Segment Oluştur

Ardından Boyutlar‘dan Trafik Kaynakları grubu altındaki “Anahtar Kelime” boyutunu faremiz ile tutup sağda yer alan “boyut ve ölçüm” kutucuğa sürükleyip bırakıyoruz. Buradan “Koşul” kısmından “Tam olarak eşleştir” seçeneğini seçiyor ve “Değer” kısmına hedeflenilen anahtar kelimemizi giriyoruz. Dilerseniz veya ifadesi ekleyerek kombinasyonlarınızı geliştirebilirsiniz.

Ad Bölümü” kısmına yazcağımız adlandırma ile segmentimize isim verip “Segment Oluştur” diyoruz.

Segment Oluşturma ve Kaydetme

Segment Oluşturma ve Kaydetme

Bu işlemden sonra Google Analytics panelinizin hangi menüsünde olursanız olun, sağ üst kısımdaki “Gelişmiş Segmentler“i tıklayarak, kayıtlı segmentlerinizden birisini seçebilirsiniz. Aynı ekran üzerinde segmentin oluşturduğu filtremele ile sonuçlarınızı analiz edebiliyor olacaksınız.

  • RSS
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Digg
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • Technorati
  • StumbleUpon

Etiketler:, , , ,

Yazar: Egebilgi - Uğur Eskici






Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>